مقدمه: با هدف ایجاد تجربه متمایز برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودرو ایران و تبدیل نمایشگاه صنعتی به یک رویداد صنعتی/فرهنگی، جاذبههای فرهنگی زیر برنامهریزی و اجرا گردید. در مجموع حدود 32 نفر طی این 4 روز فعالیتهای مختلف فرهنگی هنری زیر را رقم زدند.
تئاتر موزه (پرفورمنس گذشته) و سیلورمن
گروه نمایشگران تئاتر شورایی تهران به بهانه نمایشگاه خودروهای کلاسیک تئاتر موزه را بر اساس مسائل روز جامعه بازسازی کردند.
هدف این اجراها تحلیل و بررسی موضوعات روز جامعه همچون حفظ محیط زیست، عدم استفاده از خودرو تک سر نشین، فرهنگ رانندگی و ترویج فرهنگ کار تیمی و گروهی در جامعه با استفاده از خرد جمعی و بیان نظرات و مشارکت بازدیدکنندگان بود.
طراحی روی خودرو
در این ایستگاه خودروهای منتخب مورد طراحی هنرمندان ما و مردم قرار گرفتند
کلاژ روی خودرو
در این ایستگاه یکی از خودروها با هدف نظرسنجی و افکار سنجی مردم مورد پرسش قرار گرفت و استقبال مردم از این ایستگاه بسیار گسترده بود.
ایستگاه فرهنگ رانندگی
این ایستگاه هم مورد استقبال بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفت و مردم حول چندین موضوع فرهنگ رانندگی دست به هنرنمایی و نگارش زدند.
ایستگاه عکس یادگاری
مردم بازدیدشان از نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودرو را در کنار این تصویر ثبت کردند.
رقابت عکاسی مرتبط با موضوع خودرو
در بخش اول (پیش ازنمایشگاه) این رقابت 211 عکس و در بخش دوم (حین نمایشگاه) 183 عکس دریافت و تعدادی از آثار منتخب به نمایش درآمد.
آثار منتخب:
تولید فیلم “روایت خودرو در تاریخ سینمای ایران”
این فیلم به کمک یکی از تدوین گران قدیم سینمای ایران تولید و در کانال خانواده صنعت خودرو بارگذاری شد
تولید تیزر تبلیغاتی به شیوه موشن گرافی
این موشن گرافی با هدف معرفی نمایشگاه و دعوت به نمایشگاه تولید و در کانال خانواده صنعت خودرو به نمایش بارگذاری گردید.
راه اندازی شبکه مجازی و تولید محتوی
این شبکه با نیت ایجاد فضای ارتباطی بین فعالان صنعت خودرو و مردم ایجاد شد و در طول این مدت کوتاه توانست با تولید محتوای پربار و هویت بخشی به فضای مجازی و تبلیغات گسترده در اوج فعالیت خود حدود 2200 کاربر را به خود جذب کند: برخی از اقدامات این شبکه عبارتند از:
- تولید محتوای سفارشی سازی شده و هویت دار شامل (حدود 100 تصویر، 5 ویدئو، 4 پوستر، 2 فایل تصویری متحرک GIF)
- ارتباط با وب سایت 1Car و درج لینک و خبر نمایشگاه در این کانال
- ارتباط با گروههای خودرویی معرفی شده از طرف سایپا و درج اخبار و تبلیغات در آنها (5 گروه خودرویی)
- ارسال تبلیغ و پوستر کانال برای 10 گروه عمومی با پوشش حدود 240 هزار نفر
- چاپ 1000 تراکت و پوستر و پخش در محیط نمایشگاه
- دعوت از شرکتکنندگان در رقابت های مختلف عکاسی و کلاژ و … به عضویت در نمایشگاه در طول نمایشگاه
- تولید خبر اختصاصی کانال در طی نمایشگاه از حضور وزیر و مسابقات رالی و جاذبههای دیگر
طراحی و اجرای غرفه جاذبههای فرهنگی و هنری نمایشگاه
این غرفه با هدف جلب مخاطبین و معرفی جاذبه های مستقر در نمایشگاه ایجاد شد
پوستر ها و بنرهای تولید شده:
پایان، 16 اسفند 1394، علی حکم آبادی