نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران

مقدمه: با هدف ایجاد تجربه متمایز برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو ایران و تبدیل نمایشگاه صنعتی به یک رویداد صنعتی/فرهنگی، جاذبه‌های فرهنگی زیر برنامه‌ریزی و اجرا گردید. در مجموع حدود 32 نفر طی این 4 روز فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری زیر را رقم زدند.

تئاتر موزه (پرفورمنس گذشته) و سیلورمن

گروه نمایشگران تئاتر شورایی تهران به بهانه نمایشگاه خودروهای کلاسیک تئاتر موزه را بر اساس مسائل روز جامعه بازسازی کردند.

هدف  این اجراها تحلیل و بررسی موضوعات روز جامعه همچون حفظ محیط زیست، عدم استفاده از خودرو تک سر نشین، فرهنگ رانندگی و ترویج فرهنگ کار تیمی و گروهی در جامعه با استفاده از خرد جمعی و بیان نظرات و مشارکت بازدید‌کنندگان بود.

3

طراحی روی خودرو

در این ایستگاه خودروهای منتخب مورد طراحی هنرمندان ما و مردم قرار گرفتند

4

کلاژ روی خودرو

در این ایستگاه یکی از خودروها با هدف نظرسنجی و افکار سنجی مردم مورد پرسش قرار گرفت و استقبال مردم از این ایستگاه بسیار گسترده بود.

5

ایستگاه فرهنگ رانندگی

این ایستگاه هم مورد استقبال بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفت و مردم حول چندین موضوع فرهنگ رانندگی دست به هنرنمایی و نگارش زدند.

6

ایستگاه عکس یادگاری

مردم بازدیدشان از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو را در کنار این تصویر ثبت کردند.

7

رقابت عکاسی مرتبط با موضوع خودرو

در بخش اول (پیش ازنمایشگاه) این رقابت 211 عکس و در بخش دوم (حین نمایشگاه) 183 عکس دریافت و تعدادی از آثار منتخب به نمایش درآمد.

8

آثار منتخب:

9

تولید فیلم “روایت خودرو در تاریخ سینمای ایران”

این فیلم به کمک یکی از تدوین گران قدیم سینمای ایران تولید و در کانال خانواده صنعت خودرو بارگذاری شد

 

10

تولید تیزر تبلیغاتی به شیوه موشن گرافی

این موشن گرافی با هدف معرفی نمایشگاه و دعوت به نمایشگاه تولید و در کانال خانواده صنعت خودرو به نمایش بارگذاری گردید.

11

راه اندازی شبکه مجازی و تولید محتوی

این شبکه با نیت ایجاد فضای ارتباطی بین فعالان صنعت خودرو و مردم ایجاد شد و در طول این مدت کوتاه توانست با تولید محتوای پربار و هویت بخشی به فضای مجازی و تبلیغات گسترده در اوج فعالیت خود حدود 2200 کاربر را به خود جذب کند: برخی از اقدامات این شبکه عبارتند از:

12

  • تولید محتوای سفارشی سازی شده و هویت دار شامل (حدود 100 تصویر، 5 ویدئو، 4 پوستر، 2 فایل تصویری متحرک GIF)
  • ارتباط با وب سایت 1Car و درج لینک و خبر نمایشگاه در این کانال
  • ارتباط با گروه‌های خودرویی معرفی شده از طرف سایپا و درج اخبار و تبلیغات در آنها (5 گروه خودرویی)
  • ارسال تبلیغ و پوستر کانال برای 10 گروه عمومی با پوشش حدود 240 هزار نفر
  • چاپ 1000 تراکت و پوستر و پخش در محیط نمایشگاه
  • دعوت از شرکت‌کنندگان در رقابت های مختلف عکاسی و کلاژ و … به عضویت در نمایشگاه در طول نمایشگاه
  • تولید خبر اختصاصی کانال در طی نمایشگاه از حضور وزیر و مسابقات رالی و جاذبه‌های دیگر

13

طراحی و اجرای غرفه جاذبه‌های فرهنگی و هنری نمایشگاه

این غرفه با هدف جلب مخاطبین و معرفی جاذبه های مستقر در نمایشگاه ایجاد شد

14

پوستر ها و بنرهای تولید شده:

15

carss

پایان، 16 اسفند 1394، علی حکم آبادی